Friday, November 09, 2012

Abayomi Azikiwe Interview With Russia Today Focus of Complaint to British Office of Communications

British media regulator heaps accusations of bias on Russia Today which featured interview on Syria with Abayomi Azikiwe, PANW Editor

British media regulator Ofcom criticized Russia Today news story on the situation in Syria, accusing the broadcaster of bias

Reprinted and Translated From Russian to English

This was reported on November 6 by the BBC News.

A report issued Nov. 5 states that the broadcast violated paragraph 5.1 in the controller's code which requires impartiality of news reporting and balance.

We are talking about the morning news program, which was released July 12, 2012 and included an interview with the editor of Pan-African News Wire, Abayomi Azikiwe. The interview lasted about one and a half minutes, and, as noted media regulator, during this time without interruption Azikiwe spoke on camera.

In particular he said that the Syrian opposition has rejected the plan for a peaceful settlement of the conflict, proposed by UN Special General Kofi Annan , and accused opponents of Syrian President Bashar Assad in the aggression against the government that caused the fighting.

The so-called "plan-General Kofi Annan" is a set of measures to resolve the conflict between supporters and opponents of Bashar al-Assad, which has continued since the spring of 2011.

The plan submitted in March 2012, called for a cease-fire by both sides while
the United Nations was working in the country as international observers.

Parties to the conflict agreed to the proposed measures, but in the summer of 2012 Annan acknowledged that the fire had not been terminated and the plan failed completely.

In response to criticism of Russia Today, in particular, the satellite network said that the Code does not apply to the coverage of wars and international conflicts, since what is considered biased "is itself a subject of international debate."

In addition, the management of the channel referred to the fact that viewers are watching other international channels where they can hear an alternative point of view.

Meanwhile on July 13 the media reported that Russia Today for the first time ranked among the British TV channels. According to statistics, at the end of June 2012, the maximum daily audience Russia Today in the UK amounted to 129 thousand people, and weekly - 514
thousand people.

Russian TV channel Russia Today was created in 2005 to broadcast around the clock and abroad to reflect the positions of the Russian leadership on key events in the country and the world.

The Russia TV channel is funded by the federal budget and broadcasts in English, Spanish and Arabic.

No comments: